آموزش زبان .مدرسه راهنمایی  امام حسین (ع)  شوش دانیال ( ع)

آموزش زبان .مدرسه راهنمایی امام حسین (ع) شوش دانیال ( ع)

ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه‌ها را. ( امام علی)
آموزش زبان .مدرسه راهنمایی  امام حسین (ع)  شوش دانیال ( ع)

آموزش زبان .مدرسه راهنمایی امام حسین (ع) شوش دانیال ( ع)

ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه‌ها را. ( امام علی)

خسته نباشید

امیدوارم   امتحانات  را  با  موفقیت

 

  پشت  سر  گذاشته  باشید.

 

من  به  نوبه ی خودم   یک  خسته  نباشید  جانانه 

 

 به  شما  دانش آموزان  عرض  می کنم

 

در  روزهای  آینده  مطالب  وسر گرمی های 

 

بیشتری  برای  شما  در  اینجا  خواهم  آورد .

 

با  تشکر  .

اصطلا حات و ضرب المثل ها ۱

 

 

 

 

اصطلاحات  در زبان  انگلیسی    : 

 

 

 

 

همانطور  که   کلمات  و  حروف  در  هر  زبانی   چارچـــوب  و بــــد  نــــــــــه ی 

 

  آن  زبـــان  را  ایجـــــاد  مــی کننــــد ،

 

اصطلا حــــــــا ت  و  ضــــر ب المثلــهـــا  بــــه  آن  زبـــان  روح  و جـــــان             

 

 مــی بخشـــــنـــد .

 

بــــر آن  شـــد م  تـــا  هــــر  از  چنـــــد گــــا هــــی  چنــــد  ضـــر ب المثل  یا  اصطلا ح 

 

انگلیسی

 

را  ذ کــــر  کــنــــم  تـــا  آنهــــــا  را  در  نوشتــــه  هــــــــا یتـــان    یا  گفتارتان  

 

بکــــا ر ببنـــد یــــد :

 

 

 

Piece of cake                                    مثل آب خوردن

 

 

I have two pieces of land. One I sell , and the other I keep on ice for a

 

rainy day.

 

 

 

 Hold your horses                          دست نگه داره! تند نرو! عجله نکن

 

 

Hey, don't get mad! Hold your horses and let us explain.

 

 

 

 

 

Get into the hot water                  توی هچل افتادن، توی درد سر افتادن

 

 

 

 

Rain or shine                                        هر طوری شده، در هر شرایطی

 

    

 

 

Cross my heart                                       به جون خودم، قسم می خورم

 

 

 

 

Go fly a kite                                           برو پی کارت ، بزن به چا ک

 

 

 

 

 

Walk on air                                                 از خوشحالی پرواز کردن   

 

 

 

 

 

Make a mountain out of a molehill:                      از کاه کوه ساختن

 

 

 

 

 

All wet                                         

 

 

   کور خواندن، سخت در اشتباه بودن

 

 

 

حال با عبارات داده شده   خود  جمله  بساز ید.   

  تـــــــــــا  بـعـــــــــد ...........................

See   you    sooooooooooon………………bye.

تسلیت

شها دت  دخت  نبوت 

 

همسر  ولایت 

 

مادر  امامت      را  به  شما   تسلیت 

 

 عرض  می نما یم .