آموزش زبان .مدرسه راهنمایی  امام حسین (ع)  شوش دانیال ( ع)

آموزش زبان .مدرسه راهنمایی امام حسین (ع) شوش دانیال ( ع)

ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه‌ها را. ( امام علی)
آموزش زبان .مدرسه راهنمایی  امام حسین (ع)  شوش دانیال ( ع)

آموزش زبان .مدرسه راهنمایی امام حسین (ع) شوش دانیال ( ع)

ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه‌ها را. ( امام علی)

موضوع درس پنجم و ششم کتاب دوم راهنمایی

 

زمان حال  ساده :

در این زمان  عملی  بصورت  عادت  انجام  می شود .مثل مسواک زدن – نماز خواندن – صبحانه خوردن

و غیره  انجام  میشود.

ما در درس  پنجم  آموختیم  که فعل  اصلی  را اگر در اول جمله  بیاوریم  حالت  امری  یا خواهشی  به

خود میگیرد  مثل :

Open  the door ,please.

Read  your  book,please .

اما در درس ششم  ابتدا فاعل را در اول جمله  آورده  وسپس  فعل  اصلی را استفاده  می کنیم  و بعد  از آن

ادامه ی جمله  را می نویسیم .

مثال :

شما  هر روز  به مدرسه ی امام حسین ( ع)  می روید.

You go  to  Imam  Hossein  school  every day .

رضا  هر روز با اتوبوس  به  پارک  می رود .

Reza  goes  to park by bus every day.

نکته ی مهم  1 : این را بدانید که نحوه ی قرار گرفتن اجزای جمله در زبان فارسی با  زبان انگلیسی  تفاوت دارند.

مثلا" در زبان  فارسی فعل  اصلی  در آخر  جمله  می آ ید ولی  در زبان  انگلیسی  دومین  رکن جمله محسوب  می شود.

نکته مهم  2: وقتی فاعل  جمله اسم مفرد یا  ضمیر سوم شخص مفرد  باشد   فعل  اصلی  جمله  s  )  )  یا    es)  )  می گیرد .

 تذکر مهم 3 :اگر فعل  اصلی  به  یکی از این  حروف  ( s,ch,sh,o ,x ) ختم  شوند  بجای  ( s )  از

 (  es  ) بعد از آنها  استفاده  می کنیم .

 He   cleans  the  room .

Ali   opens  the  window  everyday.

Mrs  smith   goes  to the  library  everymorning .

در ادامه  چند نمونه  سوال برای  تفهیم بیشتر  شما  ارائه  می شود.

1.He ………..to  school  every day  .                           ( goes – go _ gos   )   

      2. Ahmad and  Reza ……….at  park .                                  ( is _ has _are  )

     

      3. We go  to school ………..bus .                                            (_on _ in –by )

  

4.The girls ………. Lunch  everyday .                  (eat _eats _ are  eating  )

       5. We   eat ………every morning  .                      ( lunch/ dinner/ breakfast)

      6. They  eat …………….at   12:30   .                    ( lunch/ dinner/ breakfast)

چند  نمونه  از کلمات  دیکته ای :

حرف جا افتاده  را کامل کنید.

      7.sp _ _ n   8. lib_  _ry .   9.S _n _ay .  10. M_ n d _ y    11.T _ _ s d _ y .

      12.W _dn _ s _ ay .     13.ha _ f   p _ st     14.a    q _ arte _ .   15.h _ir

      16.n_ ck       17.l_p     18. sh _ p         19.sol _ _ _ r .       20.sh _ es

      21.f _ _ t b_ _ l      22.fa _ il y.     23.fath_ _ .    24.s _ s ter .     25.th _ rty .

      26.f_ _ty .     27.f _f t y .    28.s _ _ t y.    29.se _ _ nt y.   30.wh _ te.

      31.y _ ll _ w.   32.b r _ _n .33.com _.    34.pol_ cem _n.

     و کلمات دیگری  که  باید خوانده  شوند.

به  سوالات زیر  جواب  دهید.

35.What’s  your  father , Reza ?…………………..

a.She is a doctor.         B.He is a teacher.        C.I am a teacher.

36.  What’s  your  mother , Roya  ?…………………..  

a.She is a dentist          b.He is a teacher.          C.I am a dentist.

37.Whose bag  is  it ?It’s…………….

a.Mina’s                       b.bag Mina                  c.Mina bag

38.What’s his name ?

a.He is  Ahmad .         b.She  is Zeinab            c.My name  is Babak.

39.Is  he  in bed ? Yes,……………..

a.he is in bed              b.he  isn’t in bed           c.she  is  in bed.

                        با کلمات در هم ریخته  جمله ی درست  بسازید.

40.to the/ please/point/wall/ .

41.everyday/my mother/the room/cleans/.

42.breakfast/everymorning/eat/at 6:00/we/.

43.the window/Don’t/please/at/look/.

44.in the/Are/ cars/ many/street /there/  ?

45.White/havenot/they/a/ house/ .

مکالمه در هم  ریخته  را مرتب  کنید.

46…………………………….      A. I  pray  at  5:45.

47…………………………….      B.I  get up at  5:30 everymorning.

48…………………………....       c. I  eat  my breakfast  at  6:15.

49……………………………       d. My name  is  Karim.

نکات درس 4 کتاب دوم

نکات درس چهارم کتاب دوم :


گفتن ساعت :

Telling the time :


در زبان انگلیسی وقت را به دو روش می گوییم:

الف :دقیقه ساعت:

در روش دقیقه ساعت ابتدا به عقربه ی بزرگ دقیقه شمار توجه

می کنیم و ابتدا دقیقه را می گوییم بعد از کلمه  past  یا  to بین دقیقه و ساعت استفاده می کنیم.

ولی در روش ساعت دقیقه .

ابتدا به عقربه ی ساعت شمار  و بعد دقیقه شمار توجه می کنیم.

مثال :

1.What time is it?  ( 2:10  )

 

a.It's ten past two.

     O r

b.It's two ten.

2.What time is it ?  (5 : 45 )

a.It's a quarter to six .

     O r

b.It's five forty_five.

3.What time is it?   ( 11:55 )

a.It's eleven fifty_five.

    O r

b.It's five to twelve .

 

 

نکات درسهای ۴و۵ کتاب سوم

نکات درس چهارم و پنجم کتاب سوم :


زمان گذشته ی ساده :


در این زمان عملی اتفاق افتاده و تمام شده است .بااین زمان اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است را بیان می کنیم.

در هنگام استفاده از این زمان بحث استفاده از دو نوع فعل به میان می آید:

1-فعل با قاعده  که به آخر آن ed    یا d  اضافه می شود.

2-فعل بـــــی قاعده که هنگام تبدیل به گذشته از هیچ قانونی پیروی نمی کند و باید شکل زمان حال وگذشته ی آن حفظ شوند.

مثال :

1.I open the windows everyday. ( yesterday )

  I opened the windows yesterday .

2.We go to school  everymorning . ( last Sunday )

 We  went  to school  last Sunday .

3.She speaks  English  in class every week . ( seven days ago )

 She  spoke   English  in class  seven days ago .

*.برای سوالی کردن در اول جمله از    did و برای منفی از     didn't   بعد از فاعل استفاده می کنیم.

**.هنگام استفاده از did  یا did not  فعل را به زمان حال تبدیل می کنیم.

چند مثال :

1.He  cleaned  his shoes lastFriday .

Q:Did he clean his shoes  lastFriday  ?

N:He didn't clean  his shoes lastFriday.

3.They saw Reza  at the busstop before .

Q:Did they  see Reza at the busstop before ?

N:They didn't  see Reza at the busstop before .