آموزش زبان .مدرسه راهنمایی  امام حسین (ع)  شوش دانیال ( ع)

آموزش زبان .مدرسه راهنمایی امام حسین (ع) شوش دانیال ( ع)

ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه‌ها را. ( امام علی)
آموزش زبان .مدرسه راهنمایی  امام حسین (ع)  شوش دانیال ( ع)

آموزش زبان .مدرسه راهنمایی امام حسین (ع) شوش دانیال ( ع)

ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه‌ها را. ( امام علی)

نظر دهی


لطفا  نظر بدهید

 

 تا ما را یاری


 کنید  بهتر باشیم


please send me your

 

idea 


thanks  a lot

 

چگونه بنویسیم 1


 

                                                   The   holy  one

 

سلسلـــه  مطا لبـــی  دربــــــا ره ی  چـگـــو نــــه  نـــوشتـــن  متن  :

 

از امروز  سعی  می کنیم  با  اصول  ساده  نویسی   طریقه ی  نوشتن  انشاء  سر گذ شت 

  دا ستـــا ن

 

 و  مطالب    دیگر را  به  شما  آموزش  دهم .

 

در این  رابطه  شما  باید  مطالب  ارائه  شده  را  تمرین  و تکرار کنید و حتما" 

 

نمونه  ای  را  برای  خـــــودتــــان  بنویسیـــد .

 

خــــواندن  تنهــــا  شما  را  قــــوی  و  نویسنده  نمی کند  کما اینکه  در  نوشتار  فارسی  هم  به همین منوال

 

است  هــــــر  چــــــه  بیشتــــر  بنـــــو یسیـــــد  توا نایـــی  نوشتاری  شما  بالا تـــــر  خـــــو اهــــــد رفــت .

شمـــا  بایـــد  برا ی  شـــروع  به  آرامـــی ( تا کید می کنم )  نه  با عجله  و بی حوصله گی حتی روزی

 

چهار  جمله   شش جمله و بیشتر و بیشتر  ادامــه دهید .

 

دانش آمـــوزان  کلاس ها ی  اول  را هنمایی  هم  می توانند  با نوشتن  جملات  ساده و در حـــد توا انیی 

 

خـــو دشان  نوشتـــن  را  آغــــاز  کنند .

 

بطور معمــول  دانش آمـــوزان کلا س  دوم  فضای  بیشتـــری  برای  استفـــا ده  از لغــات  برای نوشتن

 

دارا می باشند . کلاسها ی ســـو م  و بالا تـــر  با یــد  اکنــون  توانا یی  نوشتن  را کسب  کرده باشند

 

و اگــر تاکنون شــروع  نکرده اند  سریعا"  بایـــد  اقـــدام  به  نوشتن  کننـــد.

 

تــــذ کــــــر   مــهـــــم  : بــر ا ی شــروع  بــــه نـــو شتــــن  خــــو د  را  در گیــــر اسـتـفـــا د ه  

 

  از  کلما ت   قلمبه و ثـــلمبـــه  و  مشکل   نکنیـــد .

 

 

در مراحـــل بعــــدی  خـــودتــــا ن  نحـــوی  استفــا ده  از این  کلمات  را  فــرا  خــواهیــد گـــرفــت  .

 

شـــروع  می کنیـــم   :     مـــراحـــل   نوشتـــن   .

 

انتخاب  مــوضــوع :  مــوضــــو ع  نـــو شتنمـــا ن  را  مشخص  کنیم . ( درباره ی چه بنویسم )

 

{ درباره ی  خــودم  . خا نواده ام  .  شهرمان یا .............   

 

فــکـــر  کنیم  چـــه  می خــواهیـــم   بنــو یسیـــم :  ( مانند  اینکه  فکر کنیم چه می خواهیم  بگوییم )

 

همیشه  اولین  جمله  به  ما  کمک  می کند  که  حرکت  خود  را آغاز  کنیم .در فکر درست  یا غلط  بودن   

 

اولین جمله ی آ غا زین  نبا شید . اگر هم اینطور  که به جلو می روید  متوجه  اشتباه  بودن یا  نا رسا بودن

 

آن یا  حتی جملات  بعدی  شــد یــد  آن  را اصلاح  کنید یک  نــو یسنــــده  مـمـکــن  نــو شتـه اش را بــار

 

ها  و بار هـــا  بخــوا نـــد  و آن را اصلاح  نمــا یــــد .

 

 شما  اکنون  نوشتن  را  آغــاز کرده ایــد .

 

تبریک  تبریک  مبا رک  است . شما  اکنون جزء نویسندگان  آماتور (  مبتد ی )  هستید.

 

چگونگی  نظم  یا قرار  گرفتن  کلمات  در جمله ی انگلیسی :

 

به ترتیب  این ارکان  باید  به دنبال  هم  نوشته  شوند :

 

فـــا عــــل  جملــه  .  You  We  They  I   She,He,It   و اسم ها مثــل   Ali   Mina Reza  )

 

فعل کمکی  .   am   is   are   have  has   was   were  و غیـــر ه )

 

فعـــل  اصــلــی  جمـلـــه . (  مــا ننـــد  see   play    go   eat       و  غیــــره  )

 

مفــعـــو ل  .  (  اسم ها    Ali  Hassan  Maryam    ضمایر  مفعــو لــی  مثــل  him   her  us   )

 

قیــــد  مــکــان  .  ( park     school    mosque     classroom   ……. )

 

قیـــــد  زمــــا ن    ( ever day      today    yesterday     tomorrow   …….. )

 

تــــذ کــــر  بسـیـــا ر  مــهــم  : 

 

مـمــکــن  اســت  بـیــن  ایـــن  ارکـــا ن کلمـــات  دیگـــری  نیـــز  اسـتـفــــا ده  شــونـــد کـــه

 

بـــرای  جلــو گیـــر ی  از اضــافــه نویـسـی  اینجانب آنهــا  را  بــه جلســا ت  بعـــدی موکول

 

می کنم .

 

چند  مثــا ل  ســا ده  :

مـــن  سـیـب  قــر مـــز ی  دارم  .

 I   have  a  red  apple .

مــا درم  هــر روز صبـــح  ساعــت  5:30  از خــواب بیدار مــی  شـــو د

My  mother  gets  up  at  5 : 30  every morning .

 

ادامــــــــــه  دارد ................................