آموزش زبان .مدرسه راهنمایی  امام حسین (ع)  شوش دانیال ( ع)

آموزش زبان .مدرسه راهنمایی امام حسین (ع) شوش دانیال ( ع)

ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه‌ها را. ( امام علی)
آموزش زبان .مدرسه راهنمایی  امام حسین (ع)  شوش دانیال ( ع)

آموزش زبان .مدرسه راهنمایی امام حسین (ع) شوش دانیال ( ع)

ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه‌ها را. ( امام علی)

نکات درس 3 کتاب سوم

نکات درسی کتاب سوم ( 3) :

الف-اسامی قابل شمارش :

مثال:

-pens      .cars     .chairs       .notebooks   .people 

 

-children      .men         .women

ب-اسامی غیر قابل شمارش :

-butter     .water    .money       .bread

 

پ :برای پرسشی کردن جملاتی که اسامی قابل شمارش در انها بکار رفته است باید در اول جمله از کلمه ی پرسشی How many   استفاده کنیم:

1.There are  ten cats on the wall .

-How many cats are there on the wall ?

2.Mrs Smith  sees many students in the  classroom?

-How many students does  she ( Mrs Smith ) see in the classroom ?

ت:برای پرسشی کردن جملاتی که اسامی غیر قابل در آنها بکار رفته است باید در اول جمله از کلمه ی پرسشی How much استفاده کنیم :

3.There is  a little milk in the glass.

-How much milk is there in the glass ?

4.I eat a lot of  bread and cheese for breakfast.

-How much bread and cheese do you eat for breakfast ?

ث :برای جواب دادن به جملات پرسشی چه تعداد و چه مقدار از این کلمات استفاده می کنیم :

5.How many desks are there in the classroom?

 

a.There are   many     desks in the classroom  .

b.'"""  """  a few     desks  "" """  """"""""  .

c. """  """ a lot of   desks  "" """  """"""""  .

d. """  """   some     desks  ""   ""  """  """"""""  .

ج :و برای پاسخ به جه مقدار از حالتها ی زیر :

6.How much butter do you see on the plate ?

 

a.I see    much    butter   on the plate.

b.I see  a little  butter   on the plate .

c.I see  a lot of  butter   on the plate .

d.I see    some    butter   on the plate .

 

حالا با تمرینات کتاب درسی و کتاب کارتان خودتان را تقویت کنید تا

خطا و اشتباه احتمالی  شما از بین رود.

 

نکات درس 4 کتاب دوم

نکات درس چهارم کتاب دوم :

گفتن ساعت :

Telling the time :

در زبان انگلیسی وقت را به دو روش می گوییم:

الف :دقیقه ساعت:

در روش دقیقه ساعت ابتدا به عقربه ی بزرگ دقیقه شمار توجه

می کنیم و ابتدا دقیقه را می گوییم بعد از کلمه  past یا  to بین دقیقه و ساعت استفاده می کنیم.

ولی در روش ساعت دقیقه .

ابتدا به عقربه ی ساعت شمار  و بعد دقیقه شمار توجه می کنیم.

مثال :

1.What time is it?  2:10  )

 

a.It's ten past two.

     O r

b.It's two ten.

2.What time is it ?  (5 : 45 )

a.It's a quarter to six .

     O r

b.It's five forty_five.

3.What time is it?   11:55 )

a.It's eleven fifty_five.

    O r

b.It's five to twelve .